AUTOPROFI, s.r.o. - ČESKÉ BUDĚJOVICE
Autorizovaný prodej a servis Mitsubishi Motors


Nový Eclipse Cross plug-in hybrid

Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV bude na český trh uvedeno začátkem května 2021.

Nová dimenze SUV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je sportovní SUV, jehož výrazný design, vytříbená japonská kvalita, jízdní dynamika, promyšlené uspořádání a pokrokové prvky výbavy posouvají vůz na zcela novou úroveň. Mitsubishi vůbec poprvé představil novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu OUTLANDER PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.

  • architektura elektromobilu
  • pokroková technologie plug-in hybrid
  • unikátní kombinace 2 elektromotorů
  • unikátní pohon 4x4 S-AWC
  • dojezd čistě na elektřinu až 45 km (EAER dle WLTP)
  • dojezd čistě na elektřinu v městském cyklu až 55 km (EAER City dle WLTP)
  • možnost standardního i rychlého dobíjení
  • technologie V2X
  • palubní zásuvka o výkonu 1500 W
  • head-up displej
  • objem zavazadlového prostoru až 471 l

Model Eclipse Cross, úspěšně spojující všestrannost SUV se smělým a výrazným designem, obdržel od roku 2018 řadu globálních ocenění – např. GOOD DESIGN® od muzea architektury a designu Chicago Athenaeum v roce 2018 nebo Auto roku RJC na konferenci RJC (akce pořádaná výzkumníky v automobilovém průmyslu a motoristickými novináři v Japonsku).

Výrazný design inspirující řidiče k aktivnějšímu životnímu stylu

Prodloužená karoserie upravená podle designové koncepce ‚Daring Grace‘ zaujme přepracovanou přední i zadní partií s elegantním a vytříbeným vzhledem, stejně tak jako vylepšenou dynamikou SUV při pohledu zpředu i zezadu.

Vpředu si lze povšimnout další vývojové varianty dynamického štítu (Dynamic Shield), vyjadřující dynamické jízdní schopnosti SUV i schopnost bezpečně ochránit všechny na palubě. Design přídě završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.
Elegantní a současně sportovní design je typický i pro záď vozu. Dvojité dělené zadní sklo z předchozího modelu návrháři zjednodušili na sklo jednodílné ve prospěch elegantního stylistického ztvárnění, půvabnější podoby a lepšího výhledu směrem vzad.

Pro Eclipse Cross charakteristická zadní světla s trojrozměrným efektem jsou nyní o něco výše, a tudíž i nápadnější a zároveň viditelnější z větší dálky. Z robustních panelů karoserie a nárazníků čiší pevnost a síla; spojením se šestiúhelníkovým motivem, připomínajícím náhradní kolo na zádi vozu, je vyjádřena odolnost SUV a schopnost zvládat všechny nástrahy vozovky.
Uvnitř kabiny se ve vyšších výbavách objevuje nový černý interiér se sedadly čalouněnými kombinací reliéfního materiálu na bázi veluru a umělé kůže; výrobce dále v případě koženého čalounění nabízí kromě tradiční černé i světle šedé provedení. S barvou čalounění kvalitního interiéru ve sportovním duchu jsou sladěny i čalounění dveří.

Nová soustava SDA (Smartphone Link Display Audio) s 8" displejem již v základní výbavě zprostředkuje řidiči lépe viditelné informace ve prospěch snazšího ovládání vozu. Z téhož důvodu se obrazovka posunula blíže k řidiči a přednímu spolujezdci.

Specifická řada zářivých barev ‚Diamond‘ zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance. Barvy řady Diamond jsou výsledkem náročného vícefázového postupu lakování, zahrnujícího několik vrstev (vč. vysoce lesklého jemnozrnného materiálu ‚mica‘, tvořeného lesklou bílou perletí např. z jemných hliníkových vloček a korundu). Výsledný lak je kombinací zářivě bílého perleťového odstínu s kovovými odlesky.

Radost z elektrického pohonu, kterou dokáže zprostředkovat pouze plug-in hybrid

Nový Eclipse Cross PHEV převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 55 km v městském režimu, a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.

Během jízdy k pohonu slouží primárně dva elektromotory doplněné benzínovým motorem, který je schopen automaticky se rychle zapojovat podle jízdních podmínek a/nebo stavu nabití. Díky architektuře na bázi elektromobilu bez převodové skříně se Eclipse Cross PHEV chlubí zcela hladkým zrychlováním bez rázů při řazení, kterými jsme svědky u konkurenčních modelů s architekturou založenou na konvenčním pohonu a převodovce.

Standardní i rychlé dobíjení
Zavazadlový prostor až 471 l
Systém pohonu všech kol S-AWC

Pohon všech kol pro agilní zpětnou vazbu a cestování bez obav

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou. Konstruktéři modelu Eclipse Cross dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.

Závodní geny z WRC: systém pohonu 4x4 S-AWC (Super-All Wheel Control) a systém pohonu Twin Motor 4WD na bázi dvojice elektromotorů

Systém pohonu S-AWC, původně představený roku 1987 ve své velmi rané podobě (‚AWC') v mimořádně propracovaném modelu Galant VR4, byl postupně zdokonalován v deseti vývojových variantách modelů Lancer Evolution, aby se následně roku 2012 představil v nové podobě v modelu Outlander PHEV vč. jedinečného uspořádání pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů – které se dnes objevuje i v modelu Eclipse Cross PHEV.

Srovnání Eclipse Cross 4WD 1,5 CVT vs. Eclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4

 Eclipse Cross 4WD - 1,5 CVTEclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4
Celková délka 4 405 mm 4 545 mm
Pohotovostní hmotnost 1520 až 1555 kg 1900 až 1910 kg
Objem zavazadlového prostoru 341 až 448 l (VDA) (5 míst) 359 až 471 l (VDA) (5 míst)
Max. výkon 163 k 98 k - 82 k - 95 k
Max. točivý moment 250 Nm 193 Nm - 137 Nm - 195 Nm
Zrychlení 0 – 100 km/h 10,4 s 10,9 s
Emise CO2 (podle WLTP) 190 až 196 g/km 46 g/km
Max. hmotnost přívěsu 1 600 kg 1 500 kg

CHCETE VĚDĚT VÍCE?

Rádi byste dostávali e-mailem nejnovější informace o tomto modelu? Vyplňte, prosím, formulář níže a v následujícím kroku udělte souhlas se zasíláním obchodních sdělení, abychom Vám informace mohli zasílat.

:*
:*
:
:*
:*
:*
:*

Návštěvník webu odesláním formuláře potvrzuje, že se seznámil s informačním oznámením o zpracování osobních údajů.

* povinná položka